Çalıkuşu (1986)


Bölüm Sayısı: 7

Bölüm Süresi: 45-50 dk

Oyuncular;

Feride / Çalıkuşu / Gülbeşeker- Aydan Şener

Kamuran- Kenan Kalav

Hayrullah Bey- Sadri Alışık

Munise- Mine Çayıroğlu


Çoğumuz zaten konusunu biliyoruzdur.O yüzden konuyla beraber yorumumu da karıştırarak yazacağım bu konuyu.

TRT'de ne zaman Çalıkuşu'nu görsem herşeyi bırakır başına otururdum küçüklüğümden beri.Oyuncular,hikaye özellikle de müzik o kadar güzeldi ki ve dizi gerçekten kitaba göre yapılmıştı.Ben bu dizi çıktığında daha dünyada değildim ve sanırım bir 10 sene sonra falan izlemişimdir.O küçük halimle ne anladıysam çok sevmiştim ve dediğim gibi her çıktığında izlerdim.

Tekrar bir uyarlamasının olduğunu duyunca bir yandan sevinmiştim bir yandan da acaba 86 versiyonunun yerini alabilir mi demiştim.Kendi açımdan söyleyeyim benim için 86 versiyonu çok daha iyiydi.En en güzeli ve en saf hali 86 yılında yayınlananıydı bence.

Bu dizi Reşat Nuri Güntekin'in aynı isimli yani Çalıkuşu adlı eserinden uyarlanmaydı.Lise döneminde okumuştum Çalıkuşu'nu.O zamanlar kitap okumayı severdim.Su gibi akmış kitap.Hemen bitirmiştim :)

Biraz konusuna bakalım;

Feride namıdiğer Çalışkuşu, kçük yaşta anne ve babasını kaybetmiş ve teyzesinin yanında yaşamaya başlamıştır.Doğru hatırlıyorsam lise çağında yatılı bir okula gidiyordu.Bir kız çocuğuna nazaran oldukça yaramaz olduğu için çoğu zaman öğretmenlerinden azar işiten bir kız.Tatil dönemlerinde yine teyzesinde kalır ve teyzesinin oğlu Kamuran'dan hoşlanmaktadır.Feride ve Kamuran nişanlanır fakat Kamuran Feride'yi aldatır ve Feride bunun üzerine Anadolu'ya öğretmenlik yapmaya gider fakat sık sık tayin olur.Bir ara savaş sırasında hemşirelik de yapar ve orada tanıştığı tonton Hayrullah Bey Feride'ye sahip çıkar.Bu amcayı çok sevdim gerçekten çılgın bir karaktere sahip.Hatta millet laf ediyor diye Feride'yle anlaşmalı bir evlilik yapıyor.Burası biraz özel ama Feride de üzülerek ve sıkılarak evlendikten sonra yanına gidiyor.Hayrullah Bey'in orada Feride'yi komik bir dille azarlıyordu :D Şimdi yazamayacağım :D Feride nereye giderse gitsin Kamuran yüzünden acı çekiyordur.Hayrullay Bey de ölmeden önce bir iyilik yapmak ister ve Feride ve Kamuran'ın arasının düzelmesine vesile olmak ister.

Benim sevdiğim kısımlar; Kamuran Feride'yi okulda ziyarete geldiğinde çikolata getirirdi.Sanırım yemek yemeyi sevdiğim özellikle de çikolataya hayır diyemediğim için o kısımları severek izliyorum :D

Ramazan'da diğerlerine nazaran edebinde-adabında olan ve biraz da (ne kadar çok gerçekçi olmasa da*)  Osmanlı dönemlerine götürdüğü için izlenilebilir bir dizi olduğunu düşünüyorum.

*Mekteplerde çocuklara dini eğitimi 'ca ceyli cala bilmem ne :D' tarzında sanki dualar öyleymiş gibi öğretilip katı bir eğitim tarzı olduğunu göstermeye çalışmışlar.Tek beğenmediğim yanı da buydu zaten.







Yorum Gönder

2 Yorumlar