Yeni Kedi Sahibi Olanlara ve Kedi Sahibi Olmak İsteyenlere Tavsiyeler



Merhaba kedi severler :)

Bugün kedi sahibi olmak isteyip tereddüt edenler için kısa bir yazı yazacağım.Genel endişeler bu endişeler doğru mu vb şeyleri konuşalım.

Öncelikle alerjisi olup da kedi sahibi olmak isteyenler için tavsiyem doktoruyla görüşmeleri.Eğer izin çıkarsa kedinin tüy dökmemesi veya daha az tüy dökmesi için bir veterinerle görüşmelisiniz.Kediler gergin oldukları zaman özellikle de korktukları zaman aşırı tüy dökerler.Benim kedim banyo olacağı zaman ve artık çıkaramasak da dışarı çıkarttığımız dönemler de aşırı tüy döküyor.Arabayla çıkardığımızda arabanın her yeri tüy olmuştu.Her kedi aynı mı bilmiyorum ama benim kedim kapı açıldığı zaman bile ürküyor.Yani dışarı çıkmaktan nefret ediyor.


En çok tereddüt edilen diğer konu temizlik konusu.Emin olun çok temiz hayvanlar.Ama yavru alırsanız eğitimini sizin vermeniz gerekli.Ben 2 yavru bakmaya çalıştım ama tuvalet eğitimlerini veremedim.Daha doğrusu ilk başlarda iyiydi fakat daha sonra -biz balkonda bakıyorduk- balkonun her yerini tuvalet olarak kullanmaya başladılar.Bu gerçekten zor bir durum.Benim şimdiki kedimi 4 aylıkken aldık ve bütün eğitimleri vardı.Bu konuda hiç zorluk çıkarmıyor ama bazen sanırım kumunun tertemiz olmasını istediğinden farklı yerlere yapıyor.Hatta bez bulduğu yere çişini yapıyor.Biz de odasındaki bütün bezleri kaldırdık ve kumunu daha özenli temizlemeye başladım.Bizimkisi başak burcu ve acayip titiz bir hayvan :D Kumunu çok çok güzel kapatıyor.En ufak birşeyde kendini baştan aşağı temizliyor.Heh işte bu konudan da bahsedelim.Kendilerini sık temizledikleri için banyoya da gerek kalmıyor sık sık.Özellikle de yavru kedilerini sık yıkamayın.Hastalanıp ölme ihtimalleri çok yüksek.

Ve en en en önemli konu.Siz siz olun veterinerinizi çok iyi seçin.Ben kliniğin güzelliğine aldanıp orada muayene ettiriyordum eski kedimi ama hem soygunculardı hem de kedimin 4 aylıkken kısırlaştırılmasına onay verdiler ve o operasyonu kedim kaldıramayıp öldü.Bu yüzden şimdiki kedimi asla kısırlaştırmayı düşünmüyorum ve veterinerimizi de daha yaşlı,işini seven ve tecrübeli biri olarak seçtik ve çok memnunuz.Adamın kliniği minicik ama harika bir veteriner.Kısırlaştırmayı sorduğumuzda ise burada yaptırmanızı tavsiye etmem dedi.

Konudan konuya atlayacağım aklıma geldikçe.Biliyorum cins kediler ayrı bir çekici oluyor fakat ben kendi açımdan söyleyeyim ben tekir kedileri daha çok seviyorum.Belki de benim sahiplendiğim kedilerimin hepsi tekir olduğundandır.İşte bu konuda biraz duralım.Eğer evimde kedi dolansın,cins olsun vb - tabi ki bu sizin kendi fikriniz- istiyorsanız alabilirsiniz tabi ama ben sokak kedilerinin sahiplenilmesi daha iyi diye düşünüyorum.

Yavru kedileri daha çok seviyorum diyenler de olabilir.Eğer kedi sahibi olmayı gerçekten istiyorsanız ve sahiplendiğiniz zaman inanın kediniz 20 yaşında ve kaplan gibi bile olsa ona evlat gibi bakıyorsunuz.Mesela bir başkasının yavru kedisi var diyelim asla kendi kediniz kadar sevemiyorsunuz.


Kedinizin mama alışkanlığını düzene sokmak çok zor.Bazı kediler ne verseniz yer ama bazıları benimkisi gibi çok yemek seçer.3-4 sene oldu yeni yeni doğru mamayı seçmeye başladı ve yeni yeni evdeki yemeklere sulanmaya başladı.Bu çoğu insan için kötü bir durum olabilir ama ben sevinçten ağlayacaktım yemeklere sulanınca :D Demiştim evlat gibiler diye.Ben kedimin içtiği sudan ve yemekten tiksinmem.Ayrı kaba koyuyorum yemek istediği zaman da tabi ama benim tabağımdan yese bile tiksinmem.Hasta olduğu zamanlar dikkat ederim bunun dışında önemsemem.

Kediler grip olabilir.Ben ilk karşılaştığımda garibime gitmişti.Bir halsizlik,burun kıpkırmızı,hapşırık,sümüklü bir burun :D Bu bildiğin bizim gibi grip oluyor demiştim.Bu durumda hemen doktora götürün.İlaç tavsiyelerini dinlemeyin,özellikle internetten.Doktora gitme fırsatınız yoksa telefonla şikayetlerinizi söyleyin,yönlendirirler zaten.Mutlaka bir elektronik ateş ölçeriniz olsun.Kedilerin ateşi totolarından ölçülüyor :D Kullandıktan sonra alkolle,kolonya ile temizleyin.Kedilerin ateşi 38,5 olabilirmiş.Yani bu normal ateşmiş.Biz bir grip atlattık ateşi çok yüksekti.İyileşirken sürekli ölçtüm baktım 38,5 altına düşmüyor.Ben de veterinere koştum.Normal olduğunu söyledi hatta iyileştiğini söylemişti.



Uyku konusunda zaten saatlerce uyuduklarını biliyorsunuzdur.Bu yüzden hastalandı mı acaba diye korkmayın :) Evin çeşitli yerlerinde yazın soğuk kışın sıcak yerlerde kedinizi bulabilirsiniz.Yanınızda yatarsa şanslısınız.Ben ne zaman yanımda uyusa çok çok mutlu hissediyorum kendimi.Özellikle de sabah uyandığımda yanımda onu görünce <3 

Kedilerin faydaları saymakla bitmez zaten.İnsan sağlığına çok faydalı olduğu birçok bilimsel deneyle kanıtlandı.

Ve en önemlisi kedi bakmak sünnet :) 


Yorum Gönder

0 Yorumlar